Farmors NYA lax - med orientalisk touch!

Var hemma hos Farmor Kerstin med min söta syster Kim. hade myspysigt och blev bjudna på lunch.
Min syster hade åkt båt och gav mig en dubbel ask med guld kartong TOFFIFEE i present : ) MIN FAVVO

Lunchen bestod av en fin lax farmor köpt, med skinnet kvar på ena sidan, färsk så klart!
som hon skar bort skinnet på och dela i portions bitar.
men går även bra om du har frysta portionsbitar.

hon lade bitarna i marinad en kort stund som innehöll, thai sweet chili, några droppar soya (mushroom soy, svarta vanliga flaskan)
och toppade sedan med sesam frön och in i ugnen.
det var super gott och till kan man ha Mos (av alla sorter) ris, stekta potäter eller fin gärna färsk tagliatelle!


ingredienser, lax, sweet chili sås, soya, salt+peppar, sesam frön


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0