ett hellt får : S

NU har det varit en av dom islamiska högtiderna Eid al adha. det är då dom muslimer som kan ska slakta.
Min man och jag Alhamdulillah (all pris och lov är för Gud) kunde slakta ett eget får.
Jag fick äran att sortera köttet : S. hihi det var jättekul, lite läskigt med mag innehållet och får huvudet. Men det gick bra.
Min vännina Amina  var säker på att hon kunde höra fåret säga BÄÄÄ i förtvivlan när det låg där uppdelat i påsar : D


så nu iaf, har jag stora fina köttstycken som jag inte riktigt vet vad jag ska göra av, men när jag gör det så får ni läsa om det.

Ska nog iaf göra min mammas favvo lammrullad av det fina köttet på revbenen....



c yaa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0